Izbirni predmet LIKOVNO SNOVANJE se izvaja v 7., 8. in 9. razredu devetletke, kar pomeni da učenec v 7. razredu izbira LS1, v 8. razredu LS2 in v 9. razredu LS3.
To je predmet, ki si ga učenec izbere sam, zaradi česar je zanje pouk bolj zanimiv in dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovna vzgoja. To je 35 ur v na vsak razred, kar pomeni 1 ura tedensko ali še bolje: 2 uri (blok ura) na 14 dni.
Predmet je izrazito praktično naravnan, saj omogoča učencem ustvarjalno delo na različnih likovnih področjih: od slikarstva, do kiparstva in vključevanje novih medijev, kot je računalnik.
Dejavnosti pri LS1 (7. razred):
- spoznavanje pisave kot abstraktne risbe, optična porazdelitev črk in besed ter uskladitev z risbo (strip, voščilnica, znak, knjižna ali embalažna oprema, slogan, grafit, vabilo, karikatura);
- oblikovanje mode in modnih dodatkov po lastnih zamislih;
- oblikovanje razgibanega kipa iz mehkega materiala ali embalaže;
- oblikovanje reliefa z razgibano površino v različno oblikovane osnovne plošče iz različnih materialov.
Dejavnosti pri LS2 (8. razred):
- risanje prostorske forme na fantazijski način z risarskimi pripomočki;
- črta, ki nastane z gibanjem točke (miže na papir in tablo, po zraku, z baterijo v temi in fotoaparatom):
- slikanje na izbrano glasbeno delo;
- oblikovanje idejne zasnove plakata;
- prostora (maketa).
Dejavnosti pri LS3 (9. razred):
- izdelava koncepta ali makete za instalacijo in izdelava instalacije;
- fotografiranje glavnih prostorskih tvorb v domačem kraju in jih s pomočjo fotomontaže vključiti v narisan prostor;
- načrtovanje logotipa v skladu z lastnimi poklicnimi željami;
- odkrivanje zakonitosti zlatega reza;
- ogled likovne razstave v galeriji.
Splošni cilji predmeta
Učenci:
- razvijajo sposobnost opazovanja, predstavljivosti, likovnega mišljenja, likovnega spomina in domišljije;
- razvijajo interes za različne oblike likovne dejavnosti;
- bogatijo in ohranjajo zmožnost za likovno izražanje;
- usvajajo znanje likovne teorije in ostrijo čut za likovne vrednote;
- se seznanjajo z likovnimi izrazili in se usposabljajo za njihovo samostojno rabo;
- ob rokovanju z različnimi materiali in orodji razvijajo motorično spretnost in občutljivost;
- ob likovno dejavnem delu bogatijo emocionalne, socialne in estetske osebnostne kvalitete;
- ob ozaveščanju čustev razvijajo čut za lepo;
- razvijajo sposobnost doživljanja lepote v naravi in umetninah;
- razvijajo odnos za likovne stvaritve, do nacionalne in splošno človeške likovno kulturne dediščine;
- razvijajo zmožnost oblikovanja meril za kritično vrednotenje lastnih del, del vrstnikov in stvaritev umetnikov.
Mentorici: Maja Hudournik, Maja Blažun Zornada