FILOZOFIJA ZA OTROKE – Etična raziskovanja (7., 8. in 9. r.)
FILOZOFIJA JE NAJPRIMERNEJŠE SREDSTVO, S KATERIM JE MOŽNO RAZVIJATI MIŠLJENJE. REZULTAT FILOZOFIRANJA PA JE OTROK, ZMOŽEN REFLEKSIJE IN KRITIČNEGA MIŠLJENJA; HKRATI NAPREDUJE PRI BRANJU, MATEMATIČNEM IN USTVARJALNEM MIŠLJENJU.
Filozofija za otroke je lahko zanimiva zaradi različnih razlogov:
- njen poudarek je na razmišljanju, in ne na pomnjenju;
- obravnava teme, ki zanimajo otroke, in ne le odrasle (prijateljstvo, dobrota, resnica …);
- pomaga otrokom najti utemeljitve za lastna stališča;
- pouk teče predvsem skozi dialog in z razgovorom v razredu …
Filozofija za otroke je skupno ime za izbirni predmet v zadnjem triletju in obsega 1 uro pouka tedensko. Predmet se v poznejših letih navezuje na prejšnja, nadgrajuje že vpeljano, vendar je vsako leto samostojna celota, ki ne zahteva udeležbe pri pouku leto poprej.
CILJI PREDMETA:
- raziskovanje etičnih, socialnih, spoznavnih problemov;
- razvijanje avtonomnega, kritičnega, refleksivnega mišljenja;
- razvijanje domišljije in kreativnosti;
- razvijanje kulture dialoga (izražanje in zagovor lastnih stališč, mnenj, poslušanje, upoštevanje stališč drugih …);
- razvijanje miselnih spretnosti .
METODE DELA:
- osnovna metoda je voden razgovor, ki se sproži ob zgodbah iz berila;
- projektno delo;
- igra vlog in simulacije;
- raziskovalno učenje;
- pisanje krajših sestavkov.
UČITELJ-ICA PA NAJ NE:
- razlaga in predava o filozofskih pojmih;
- preprečuje pogovora med učenci;
- pozabi pokazati, da tudi on razmišlja;
- meni, da mora vedno sam voditi razgovor – to lahko storijo učenci sami;
- vsiljuje svojih pogledov.
Mentor: Andrej Golob
Visited 9 times, 1 visit(s) today